Kulautuvos takais [nr 206]

By skrandis, 2013/07/27

Netikėtai užtiktas valstybinių miškų portalas jau ne pirmą kartą padeda apsispręsti, kur vykti pasivaikščioti po gamtą. Ir šį kartą radę publikuojamą Kulautuvos pasivaikščiojimo taką, greitai apsisprendėme ir susirinkę žaislus bei kolegą Tomą jau apie 13 val buvome miške.
Rastoje www informacijoje buvo rašoma, jog Kulautuvos miškuose Kauno urėdijos miškininkai įrengė du takus (4 km ilgio dviračių taką ir 2,4 pėsčiųjų). Visgi informacija buvo pasenusi ir tame pačiame miško masyve mes radome net keturis takus, kartais susijungiančius, kartais vienas kitą kertančius, bet visus puikiai sužymėtus ir tvarkingus.
Admirolas į Lietuvą atskrenda birželio pradžioje iš Šiaurės Afrikos. Rugpjūčio antroje pusėje ir rugsėjo mėnesį pro Lietuvą traukia į pietus šiauriniai drugiai. Tada jie aplanko darželius, geria prarūgusią medžių sulą. Dažnesni prie sodybų, kur gausu dilgėlių.

Pradžiai ėjome žalia trasa. Vėliau, supratę, kad 6 km mums mažoka, pasinaudojome ir mėlynais žymekliais.

Upelis vardu Klevinė.

Tomas ir skruzdės :]

Takelyje pamatyti vaizdai ir pagautos detalės

Kulautuvos miestelis

Kulautuva pirmąkart paminėta 1364 m. Vygando Marburgiečio kronikoje. Vasarviete tapo XX a. pradžioje. 1933 m. balandžio 21 d. oficialiai paskelbta poilsiaviete. Kurorto įkūrėju laikomas pulkininkas leitenantas Vytautas Augustauskas, kurio rūpesčiu paruoštas kurorto planas (projektavo Jonas Kova-Kovalskis), gatvės apsodintos liepomis ir baltosiomis akacijomis, iškastas tvenkinys, įsteigta mokykla. Kulautuva siekia gauti kurorto statusą, kurį turėjo iki II pasaulinio karo.

Takas pasisuka vėl į miškus

Mažieji zyliukai, nekantriai laukiantys “padavėjų” su maisteliu.

Trapusis gluodenas – driežiukas be kojų. Lietuvoje dar vadinamas geležine gyvate, varine gyvate. Retesnis ir labai simpatiškas senovinis lietuviškas pavadinimas – žibulis.

9 medžio skulptūromis – 8 senovės lietuvių Dievais ir Deivėmis (Perkūnas, Laima, Žemyna, Medeina, Kovas, Patrimpas, Pikuolis, Gabija), kurie saugo mišką, jo ramybę ir mus pačius.

Sudegusios Kulautuvos bažnyčios skulptūros atlieka savo vaidmenį net ir tokioje (anglių) būsenoje.

Raudonšiknis genys.

Upių tėvas Nemunas nuo Kulautuvos uostelio. Čia išgėrėm šiek tiek alelio ir pravėdinę plaučius patraukėme atgal į Kauną.