[Ne]lengvas pabėgimas į Nürnberg [nr 354]

By skrandis, 2019/08/30

Artėjant kelionei Alwyda pametė sveikatą. Gan stipriai. Ir iškilo apsisprendimo reikalas – važiuoti ar nevažiuoti? Alwyda surizikavo ir mes nuskridom į miestą, apie kurį galvojome jau ne kartą. Nuremberg. Nürnberg. Niurnbergas. Vienas turtingiausių ir žaviausių Bavarijos miestų, tikrai turintis ką pasiūlyti tokiems keliautojams kaip mes. Niurnbergas vienu metu buvo vienas labiausiai klestinčių miestų, tad nieko keisto, kad užsiaugino stabilią ekonomiką bei kultūrą, kuri šiuo metu džiugina turistus ir vietinius.

2019 08 27

Pirmoji diena buvo skirta bendram susipažinimui ir susivokimui – kokio dydžio miestas, kaip lengvai apeinamas, kokio jis stiliaus ir kokios atmosferos tikėtis. Vienur kitur įkišom nosį į vidų, bet daugiau pasiblaškėm po patį miestą ir stebėjom savo fizines galimybes. O jos pasirodė visai neblogos, net ir sergant Alwydai. O ji tikrai ne sasyska.

Iš labiau minėtinų taškų – Niurnbergo pilis. Viena svarbiausių viduramžių tvirtovių Europoje, buvo teisėtų vokiečių karalių ir imperatorių gyvenamoji vieta nuo 1050 m. iki 1571 m. Į pilį nepatekome [o ir nesitaikėme], bet nuo jos sienų atsivėrė puikūs panoraminiai vaizdai. Beje, senųjų pilies sienų grandinės yra unikalios ne tik savo apsaugos žiedais, bet ir dabar ten įsitaisiusiais sodais ir darželiais :]

08 28

Antroji diena prasidėjo trumpu pasivaikščiojimu po nedidelį nuostabių senų rąstinių amatininkų ir kavinukių namų rajonėlį šalia Frauentortum bokšto. Tada patraukėme į šiuolaikinio meno muziejų Neues Museum. Čia užtikom puikias dizaino, tapytojo David Reed ir tiesiog šiuolaikinio meno ekspozicijas.
Vėliau patraukėme link Albrechto Diurerio namo, kuriame nuo 1509 iki 1528 m. gyveno garsusis renesanso menininkas. Jo kūrybos čia rasti nesitikėkite, tačiau yra keletas puikių kopijų ir dar puikesnių istorijų apie jų atsiradimą ir kitus menininko nuveiktus darbus.
Toliau pasivaikščiojimas po miestą, pasigrožėjimas Dievo Motinos bažnyčia Hauptmarkt aikštėje, maistas restorane ir pasiruošimas kitai dienai.

08.29

Niurnbergas buvo vienas pirmųjų prie geležinkelio prijungtų miestų, todėl būtent šiame mieste veikia įspūdingas didžiulis muziejus, dedikuotas šiai temai. Tai vienas seniausių muziejų Vokietijoje – jis atidarytas dar1899 m. Be to, kad jame dar yra ir kitų temų [pvz., komunikacijos] ekspozicijų, šis muziejus vienas didžiausių tokio tipo muziejų, todėl nekeista, kad jame praleidome vos ne pusę dienos :]

Tada skubiai sprukom į kitą miesto centro pusę – norėjome spėti pamatyti tipinį Niurnbergo turčių miesto dvariuką Tucherschloss ir jam priklausančią pramogų salę Hirsvogelsaal. Pamatę, ką norėjom, ramiai nupėdinom maitintis. Ir ilsėtis.

08.30

Sėdame į tramą ir pajudame link Dokumentacijos centro ir nacių partijos „miesto“. Čia viena įspūdingiausių nacistinės Vokietijos vietų su nebaigtais statyti Kongresų rūmais, naudota dirižablių aikštele, lenktynių trasa, įspūdinga gatve-autostrada ir suprojektuotais parkais bei vandens telkiniais. Norint suvokti to laikotarpio Vokietijos užmojus neužtenka apsilankyti Dokumentacijos centre, būtina pasivaikščioti ir po visą teritoriją.

Grįžtame atgal į miesto centrą, kur ramiai ir jaukiai pabaigiame šios kelionės istoriją. Ryt anksti ryte skrydis namo ir grįžimas į kasdienybę.