Šiaulių pamatyti, Juodaragį paganyti [nr 374]

By skrandis, 2020/08/30

Vasara baigėsi net neprasidėjusi. Planai padriki, kelionės apkarpytos, norai nepatenkinti. Bet judėti norisi, todėl vieną kitą kryptį pajudiname. Visada planavome pasiblaškyti ne tik po gamtą, po Lietuvos piliakalnius ar takus, bet ir susipažinti su miestais. Klaipėda, Šiauliais, Panevėžiu, Kėdainiais… Net tą patį Vilnių norisi pažinti kitaip, iš naujo.

Vasaros pabaigai pasirenkame Šiaulius, o nuo Šiaulių į Zarasų regioną, kur šiaip ne taip visgi įvyksta Mėnuo Juodaragis.

2020 08 24

Pirmiausiai apsilankome Tytuvėnuose. Vienuolynas atsigavęs po gaisro, vėl dailus ir romantiškas. Buvome čia prieš 7 metus, tad smagu „iš naujo“ vėl pabūti pietietiško stiliaus galerijose. Trumpai pasivaikštome ir po patį miestelį – norisi pamatyti kažką daugiau, nei aną kartą sau leidom. Pasigrožime Tytuvėnų koplyčia-mauzoliejumi, pasidairome į vietinius namukus J.Basanavičiaus gatvėje ir netrukus judam toliau.

Šiek tiek pavažiavę nuo Tytuvėnų, pro Bridvaišių ežerą, aplankome apžvalgos bokštą. Nuo jo atsiveria po dangų slankiojantys gausaus lietaus debesų masyvai.

Prie Tytuvėnų–Pašiaušės kelio Kiaunorių kaime aplankome Šv. Juozapo bažnyčią, šalia kurios šventoriaus vartų auga didingas Kiaunorių ąžuolas. Bažnyčia, beje, atstatyta 1991 m. Iki tol čia buvo griuvėsiai.

Atvykstame į Šiaulius. Pasidedame daiktus apartamentuose [beje, buvo kiek keistoka kalbėtis su apartamentų šeimininku angliškai, nes lietuviškai jam pasirodė kiek per sunku] ir pajudame link Šiaulių centro. Čia mūsų vakaro tikslai kuklūs – šiek tiek pavaikščioti ir šiek tiek pavalgyti. Kitai dienai numatę visko daug. Nes Šiauliai pilni gatvės meno, modernistinių pastatų ir įvairaus laikotarpio meno. Tai pasimato net ir trumpame vakariniame pasivaikščiojime.

2020 08 25
Pirmiausia naujos dienos dėmesys sukrenta modernistinei Šiaulių architektūrai. Jos nėra tiek daug, kaip Kaune, bet ji pastebima ir labai daili. Na, daili būtų, jei labiau patvarkytų. Kalbant apie tvarkymą, tai Šiauliai gerokai apkasuose – tvarkomos gatvės, šaligatviai, pastatai. Žodž, Šiauliai tvarkosi :]

Nepamirštame ir pasikultūrinti. Šiaulių dailės galerijoje festivalis „Enter“. Fotografijos muziejuje – A.Sutkaus paroda, o viename kukliame nuvargusiame namelyje Vilniaus g. – nuvargęs Dviračių muziejus. Kultūros programą baigiame Chaimo Frenkelio viloje, apžiūrinėdami ištaigingus interjerus ir įvairias lokalias kolekcijas.

Diena baigiasi šalia Telkšos ežero ir Šiaulių Frenkelio fabriko teritorijos.

2020 08 26
Nuo pat ryto apsilankome Šiaulių „Rūtos“ šokolado fabrike ir muziejuje. Maloniai pravesta ekskursija, skanios šokolado gaminimo dirbtuvės ir džiugesys, jog verslas po įvairių klajonių vėl šeimos rankose. Laikas neprailgo, patiko tiek vaikams, tiek mažiems vaikams.

Po muziejaus patraukiame iki Joniškio. Čia norime pamatyti dailiai sutvarkytas dvi viena šalia kitos esančias sinagogas. Tuo pačiu pasivaikštome ir po patį miestelį, aplankome vietos muziejų, pasidairome po gražiai sutvarkytas viešas erdves, gatves.

Na ir pabaigai grįžtame atgal į Šiaulius, kur dar aplankome Salduvės piliakalnį. Nuo kurio turėtų matytis toliau ir Šiauliai. Turėtų…

2020 08 27
Traukiame link MJR. Sustojame Pasvalyje pavalgyti ir pasidairyti. Labai mielas miestelis turi ką parodyti, tad apsilankome vietos muziejuje, apžiūrime architektūrą.

Tada pažiūrime į bedugnę Žalsvajame šaltinėlyje, pasukame girnas Antano Stapulionio girnų ir dubenuotųjų akmenų ekspozicijoje ir dar šiek tiek pasibastę traukiame toliau.

Kelionę baigiam aplankydami šalia Sartų ežero esančius Džabą, Agnę ir Roką.

2020 08 28
Na ir pabaigai, desertui – mažasis, apkarpytasis MJR KAUKYNĖS XXI½.  Prie mūsų prisijungia Donatas su Gile, eilinį kartą suignoruoja Baubas. Mažas ir jaukus festivalis sukviečia vos 1000 lankytojų [daugiau neleidžiama], tad pažįstamų veidų [ne tik dėl privalomų kaukių] labai mažai. Bet tai festivalio nepadaro nors kiek prastesniu. Puiki nuotaika, šeimyniškas jaukumas, lėtas judėjimas ir nuolatinis bendravimas vyksta visas dvi dienas. O dar muzika, įvairios pramogos ir gan visai sėkmingas oras.

2020 08 29
Sekmadienis lietingas, tad susirenkame šmutkes ir traukiame link namų. Pakeliui dar užbėgame apžiūrėti Burbiškių dvaro. Į vidų neleidžia, tad ilgai nesiblaškome. Savaitėlė kelionių baigėsi. Po metų vėl judėsime kažkaip panašiai.